
Grøn omstilling og bæredygtig udvikling
Udvalgets arbejdsopgave er at drøfte, undersøge og afklare kommunens indsatsmuligheder for at igangsætte indsatser og projekter for grøn omstilling og bæredygtig udvikling samt reduktion af CO2-udledningen hos virksomheder og borgere. Herunder afklare, hvordan arbejdet med FN’s verdensmål kan indgå i arbejdet med bæredygtig udvikling og grøn omstilling.
Udvalget ønsker at arbejdet sker i dialog med borgere, virksomheder, foreninger m.m., som har interesse i at bidrage til dette spændende arbejde. Dialogen sker via offentlige borgermøder og kommunens digitale dialogforum - Borgernet Odsherred.
Du har her mulighed for at komme med dine ideer til emner, som udvalget skal arbejde med.
Udvalget inviterede til virtuelt borgermøde onsdag den 14. april kl. 17-18.30.
Mødet havde følgende indhold:
- Velkomst ved borgmester Thomas Adelskov
- Jan Fischer Rasmussen fra Center for Miljø og Teknik fortalte om biodiversitet og den særlige natur i Odsherred
- Grønt Råd i Odsherred og Udvalget for grøn omstilling og bæredygtig udvikling har nedsat en arbejdsgruppe, der arbejder med biodiversitet og mere natur i Odsherred. Henrik Grüttner fra arbejdsgruppen præsenterede forslag til mulige aktiviteter og indsatser.
- Vild med Vilje fortalte om deres arbejde, og hvordan man som enkeltperson og organisation kan arbejde for mere biodiversitet og natur.
- Lokaldemokratiudvalget orienterede om deres bidrag til arbejdet med mere biodiversitet og natur i Odsherred.
Faser
Kom med dine ideer til emner, som udvalget kan arbejde med
Udvalget for grøn omstilling og bæredygtig udvikling afholder jævnligt møder. Udvalget arbejder temamæssigt, hvilket betyder at fokus på emner skifter over tid. Du har her mulighed for at komme med dit forslag til emner.
18 ideer
Filtre
Idéer i alt: 18Kommende og igangværende begivenheder
Tidligere begivenheder
Begivenhedsdato: april 14., 2021 fra 15:00 til 16:30.
Virtuelt
Begivenhedsdato: september 5., 2020 fra 07:00 til 10:30.
Odsherred Gymnasium



