Spring til hovedindhold

Væk med olie- og gasfyr

Fra "ENERGI: Mere vedvarende energi, bedre udnyttelse af energien"

Gå til projektet

Danmarks Naturfredningsforening Odsherred foreslår kampagne for afskaffelse af olie- og gasfyr.

Ifølge kommunens seneste opgørelse over klimagasser (april 2021) udledte private husledninger 10.200 tons CO2 i 2018. Det er afgørende for at nå klimamålet om 70 pct. reduktion i 2030, at dette bliver nedbragt.

I juni 2020 besluttede Folketinget at sætte fart på udfasningen af olie- og naturgasfyr, der skal gøre danske hjem mere klimavenlige og bidrage til 70 pct. målsætningen. Der blev indført den såkaldte Skrotningsordning, hvor virksomheder kan søge om tilskud til at tilbyde varmepumper på abonnement, som gør det nemt for boligejere at skifte fossil opvarmning ud med en klimavenlig løsning.

Kommunen bør støtte det nationale initiativ ved direkte kommunikation til de pågældende boligejere, jf. oplysningerne i BBR registeret.

Kommentarer

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.

Del

Sendt af

Profil af ole busckAf ole busck den 30. november 2021

Nuværende status

foreslået