Store sommerhuse - ja, tak
Fra "Forslag til Kommuneplan 2021-2033"
Gå til projektet
Det er ikke særligt let at finde store sommerhuse til leje på Sjælland. Jeg er sikker på at store huse vil tilføre en masse positivt til området. Øget handel i de lokale forretninger og restauranter - Havnsø har behov for mere liv og mon ikke at det er plads til nogle enkelte store sommerhuse ud over alle de mindre der er i området i forvejen. Håber projektet bliver til noget.
Kommentarer(4)
Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Jens Hansen
Sendt af:Jens Hansen
for 5 år siden
Når vi nu på demokratisk vis har vedtaget en lov, der forbyder at bygge nærmere end 300 m fra vandet, er det utilstedeligt at planlæge byggeri, der ikke opfylder de regler, vi har vedtaget.
Og når man har gjort sig erfaringer om generne fra store sommerhuse andre steder (Jammerbugt, Gribskov, Guldborgsund, Syddjurs, Sønderborg m. fl.), vil det være ret så fornuftigt at benytte sig af de erfaringer. Der er ingen grund til bevidst at opsøge problemer. Derfor - placer sommerhusene minimum 300 m fra vandet og hvor de ikke er til gene for andre sommerhusbeboere.
Profil af dion karlsen
Sendt af:dion karlsen
for 5 år siden
@Jens Hansen ligegyldigt hvad der skal ligge her så brokker i jer det samme med Strandelunden og strandsletten da den kom.
Faktisk har jeg aldrig hørt noget positiv fra jer.
hvorfor tror du man kan ophæve strandbeskyttelinie ellers var der ikke meget der bliv bygget i københavn.
Hvis man mener noget med de 300 meter skulle man jo starte med det der ligger inde for og rive det ned
Der er sommehuse hele vejen rundt faktisk på 4 sider Hofvej Bulskovvej Overbyvej slugten er alle inde for de 300 meter.
husk du har de 300 til 1000 m3 dem kan du bestemme over og ikke de 500 ha der ligger i området det vil de nok være noget ked af i Havnsø tror de gerne vil havde udvikling man kan ikke leve af fiskerig mere
Profil af René Borg
Sendt af:René Borg
for 5 år siden
Jeg er sikker på at der ikke bliver opført huse, der strider mod gældende love og det går jeg heller ikke ind for. Men hvem skal være dommer over evt gener? Byrådet er de folkevalgte og de kommer med forslag og indstillinger til udviklingen de enkelte steder. Det er sådan demokratiet foregår. Men hvis man vil undgå sommerhuse og udvikling kan man jo sikkert købe området og stadig dyrke kartofler til boden ved vejen.
Profil af Jens Hansen
Sendt af:Jens Hansen
for 5 år siden
Fint, men læg dem i et område hvor det ikke strider mod eksisterende lov og kan være til gene for almindlige sommerhuse.
Del
Sendt af
Nuværende status
foreslået
