Sats mere på den sunde udvikling
Fra "Ny vision for Odsherred"
Gå til projektet

Som Danmarks største sommerhus område bør kommunen satse mere på at udnytte det turisterne kommer for: General natur, inkl. strand og vandring, istidslandskab og inddæmmet fjordareal. Da Danmarks befolkning får flere og flere overvægtige og klimaet lider nød uanset om vi taler om plastikforurening eller CO2 udslip, skulle vi måske have en vision om at blive Danmarks sundeste og mest miljøorienteret kommune. Vi har alle muligheder for at tilbyde natur til cykel- og vandreruter og vi har alletiders forudsætninger for at tilbyde fødevarer der er sunde, direkte fra jord til bord. Hvis vi samtidigt kunne lave en klimaplan således at vi som helhed ville være klimaneutrale med udgangen af eks. 2040, vil vi have gode muligheder for at blive den bedste kommune i landet. På sigt kunne vi også oprette uddannelser der kunne lære andre kommuner/regioner/lande hvordan de selv kunne indføre lignende tilstande. Vi skal selvfølgelig også inkludere vores skønne havne og vores geopark i planerne. Vi skal have effektiviseret vores administration måske specielt på byggeområdet, da det vil blive mere attraktivt at købe sommerhus i Odsherred, hvis vi fremlægger en plan for overstående, så derfor skal det også være nemt at bygge heroppe. Vi har så mange muligheder for at aktivere turister, der er kommet her til, men vi er nødt til at lave en helhedsplan, det nytter ikke bare med en cykelsti til Egebjerg :-)
