Spring til hovedindhold

Offentlighedens ansvar for den nyligt straks-fredede Skamlebækslette

Fra "Ny fredning af Veddinge Bakker og Skamlebæksletten"

Gå til projektet

Ang. ny fredning af Skamlebæksletten:

Jeg undrer mig over noget vedrørende den ny åbning til offentligheden af den nyligt straks-fredede Skamlebækslette. Ved standeren (som blev opsat i forbindelse med Geopark Festival 2020) tæt på hjørnet af Skamlebækvej og Sejerøvej, er der en fin invitation til offentligheden om at gå en tur og nyde Skamlebæksletten. Men når man giver en invitation til at bruge et område, undrer jeg mig over, at der ikke samtidig gives ordensregler. De sædvanlige små metalskilte på standeren med ‘hunde i snor’ og ‘rygning forbudt’, som ses fx ved de statslige skove. Vi, som bor her, og de, som kommer her ofte, kan jo se, at cigaretskod hele tiden smides på stierne ned mod stranden. Det kunne også være dejligt, at hundeejere opfordres til, for det første, at holde deres hunde i snor samt opsamle høm-høm'ere. Vi er mange, som er meget glade for, at sletten er blevet fredet - og jeg tror også, at de fleste brugere vil hilse det velkomment, at vi bliver opfordret til at bruge området med nænsomhed.

Lille addendum, som selvfølgelig er et stort emne: Det ville klæde området, at Den gamle Radiostation, som står og forfalder, ville blive fjernet. Dette område er fuldstændig unikt, og det ville klæde det, at der ikke var store, forfaldne bygninger :-) Tak for muligheden for at komme med kommentarer og ideer! Mange hilsener, Hanne Helledie, Skamlebækvej 19, 4540 Fårevejle.

Kommentarer

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.

Del

Sendt af

Nuværende status

foreslået