Det er en supergod ide, du her kommer med.
Vi vil tage ideen med i planlægningen for 2021 og se nærmere på, hvordan det kan realiseres.
Vi skal nok frem til forsommeren, før der være tale om at samle folk, men derefter vil vi gerne forsøge at samle en gruppe om dette tema.
Send gerne en mail til odsherred@dn.dk - så vil jeg kontakte dig for en nærmere snak.
Venlig hilsen
Mere natur i de små jordbrug
Fra "Naturagenterne"
Gå til projektet
Vi er mange, herunder jeg selv, som bor på en lille landejendom. Vi har ofte heste, måske lidt køer, får, geder mm. Men ens for os er, at vi elsker vores sted og vi lever ikke af jorden som vi ofte har nok af . Derfor er det oplagt at få denne målgruppe med på, at så bælter med "vilde blomster", øge bevidst om, hvordan vi kan være værter for insekter, fugle som agerhøns mm. osv.
Et forsøgsprojekt kunne være starten:
Indkald os til møde, fortæl os hvordan jorden skal forberedes og passes, søg projekt midler til frøene, og lav åbne "marker" og nedfæld erfaring
Med venlig hilsen Åse Christensen
Officielle opdateringer
Sidste opdatering: 20. december 2020
Slået op den 20. december 2020
Kommentarer(5)
for at kommentere.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Åse Kirsten Christensen
Sendt af:Åse Kirsten Christensen
for 5 år siden
Hej alle.
Ja det er mig som har lagt forslaget og jeg skal beklage at der er kommentarer jeg har mistet i første omgang. Men nu skriver jeg til Henrik Gruttner og så ser vi hvad der sker. Hvis vil have fat i mig, findes jeg på mailen dyregaarden@gmail.com . Hilsen Åse
Profil af Maibrit Ahasverus
Sendt af:Maibrit Ahasverus
for 5 år siden
Det lyder rigtig godt, vil se frem til at arbejde videre på projektet
Profil af Ida Trier Dahlkild
Sendt af:Ida Trier Dahlkild
for 5 år siden
Vi har en lang stribe langs campingpladsen, som holdes af kommunen. Det ville være meget fint med vilde blomster, men jeg tror desværre, det er nemmere for kommunen “bare” at slå kanterne. Men vi vil gerne hjælpe til..
Profil af Mie Bonde
Sendt af:Mie Bonde
for 6 år siden
God ide, hvordan "finder" vi jer?
Mvh. Mie Bonde
Profil af Maibrit Ahasverus
Sendt af:Maibrit Ahasverus
for 5 år siden
@Mie Bonde Henrik Grütner fra DNO indkalder til samling om forslaget senere.
Indtil da er jeg kontaktperson.
Antal likes i alt: 7, total dislikes: 0
. Log ind for at stemme.. Log ind for at stemme.
Del
Sendt af
Nuværende status
foreslået
