Spring til hovedindhold

Højby-hallen m.m. - 5B10 - Perspektivområde

Fra "Forslag til Kommuneplan 2021-2033"

Gå til projektet

Angående 5B10 - Perspektivområde over for golfbanen i Højby har jeg tre bidrag til projektet:

  1. Der påpeges, at området er tiltænkt tæt og lav bebyggelse. Alligevel giver man i beskrivelsen mulighed for byggeri i op til 11 m. Det, synes jeg, lyder som en fejl. Rådhus og skole har en højde på 11 m. Andre bykvarterer i Højby har max 8,5 m. Jeg mener derfor, at der bør stå max 8.5 m.
  2. Der nævnes under vurdering: "Tæt på god trafikforbindelse". Hvad der menes med dette, kan være svært at forstå. Før byskiltet mod Stårup har der sommeren over været problemer med det smalle vejstykke, hvor vejen svinger. Vejen var ved at skride ned ad skråningen. Desuden er det lange lige stykke Stårupvej/Højby Hovedgade særdeles befærdet og der køres alt for stærk. Trafikken indbefatter mange lastbiler og busser, der ikke er med til at sænke hverken fart eller støj-niveau. Jeg mener, at der bør indtænkes en omfartsvej, så trafikken bliver aflastet på Stårupvej. Desuden bør trafikken reguleres ud for golfbanen med en vejindsnævring for at dæmpe farten.
  3. Som nabo til Ålemosen kan jeg oplyse, at den er arnested for både frøer og salamandre. Jeg har haft begge i haven. Nogle år har der været så mange små frøer på 1-1½ cm, at græsplænen var levende. Hele Ålemosen med krat m.m. giver desuden skjul for et væld af fugle og dyr. Bare for at nævne et par eksempler: Gøg, ugle, sangfugle, nattergal, hejre, spætte, rørhøne og ænder og så selvfølgelig rådyr og ræv. Mosen er efter min mening bevaringsværdig natur med den biodiversitet, den byder på.

Kommentarer

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.

Del

Sendt af

Nuværende status

foreslået